W

Jak wybrać zdjęcia?

1. Podstawowe informacje

Wybierając zdjęcia pamiętajcie o kilku zasadach:

  • Zdjęcia kolorowe – są w większości nie przygotowane – finalna wersja będzie się różnić, więc nie kierujcie się kolorem.
  • Wybierając zdjęcia – wersje kolorowe i czarno białe liczymy jako osobne zdjęcia. Więc przy wyborze tego samego ujęcia zarówno w kolorze jak i czarno-białe, mamy już 2 szt.
  • Pamiętajcie, że Wasz pakiet zawiera 400 zdjęć – w pakiecie podstawowym, 500 zdjęć łącznie ze zdjęciami z sesji – w pakiecie srebrnym, 600 zdjęć łącznie ze zdjęciami z sesji w pakiecie złotym.
  • Jeśli zechcecie dobrać więcej zdjęć, niż zawiera pakiet – to każde dodatkowe zdjęcie kosztuje 4 zł. Gdy Wasz pakiet zawiera 500 zdjęć, a wybierzecie na przykład 650 zdjęć, to dodatkowych zdjęć jest 150. Mnożąc 150 dodatkowych zdjęć przez koszt 4 zł/szt otrzymujemy kwotę dopłaty wynoszącą 600 zł.

2. Pobieranie pliku ze zdjęciami na dysk

  • Pamiętajcie, aby nie robić selekcji na dysku google. Ja używam dysku google tylko i wyłącznie jako narzędzia do przesłania Wam zdjęć. Wysyłam je na mój dysk i przesyłam Wam link do nich, abyście mogli je pobrać na dysk swojego komputera, i tam je wypakować programem do rozpakowywania plików .rar, a następnie przeglądać i wybierać.
  • Ponieważ mam ograniczoną pojemność dysku i dużo zdjęć w ten sposób wysyłam, to nie mogę ich tam długo trzymać. Dlatego proszę, dajcie mi znać, jak tylko je pobierzecie, abym wiedział, które pliki mogę bezpiecznie usunąć z dysku i zrobić tym samym miejsce na inne pliki.

3. Strategie do wybierania zdjęć

  • Zanim zaczniecie oglądać zdjęcia, proponuję już na początku przygotować sobie dwa osobne foldery. Np. folder „Wybrane” i „Nie wybrane” lub „Odrzucone”. W czasie przeglądania zdjęć przenoście je do jednego lub drugiego folderu.
  • Przeglądając zdjęcia, już od początku proponuję abyście te zdjęcia, które się Wam nie spodobają, albo od razu skasować, albo przenosić do folderu ze zdjęciami niewybranymi/odrzuconymi – dzięki temu unikniecie wielokrotnego ich przeglądania w kolejnych fazach wybierania i tym samym zaoszczędzicie czas.
  • Tak samo ze zdjęciami, które się Wam już za pierwszym razem bardzo spodobają – je proponuję od razu przenieść do folderu z wybranymi lub ulubionymi.
  • Po pierwszej selekcji najprawdopodobniej w folderze „Wybrane” znajdzie się dużo powyżej 500 zdjęć. W kolejnej selekcji możecie już przeglądać tylko folder wybrane. I możecie zastosować różne strategie:
  • Strategia 1 – To odrzucanie – polega na tym, że z folderu „Wybrane” odrzucacie zdjęcia, aż zostanie zaplanowana liczba, albo aż zostanie taki reportaż, który będzie dla Was wspaniałą pamiątką, bez względu na ilość zdjęć.
  • Strategia 2 – To wybieranie – polega na utworzeniu kolejnego folderu np. o nazwie „Wybrane – najlepsze” – i przenoszeniu do niego najlepszych zdjęć z folderu „Wybrane”.
  • Pamiętajcie, że od Waszego wyboru zależeć będzie odbiór całego reportażu. Dlatego warto pamiętać o tym, aby zawierał również zdjęcia detali oraz gości weselnych. Będą szczęśliwi, jeśli będą mogli siebie obejrzeć na zdjęciach z reportażu.
  • Jeśli chcielibyście udostępnić część najlepszych zdjęć z reportażu u siebie na fb, to wyślijcie mi je (max do 50 zdjęć) i postaram się je przygotować i przesłać szybciej niż będę mógł przygotować cały reportaż.
  • Zapewne zastanawiacie się ile macie czasu na wysłanie wybranych zdjęć?
  • Generalnie im szybciej to zrobicie, tym szybciej ja je przygotuję, i tym szybciej pojawią się na strefie klienta, dzięki czemu będziecie mogli się nimi podzielić z rodziną, która zapewne nie może się doczekać, by je obejrzeć.
  • Przeglądnięcie wszystkich zdjęć i wybór tych, które będą stanowiły dla Was pamiątkę na lata, może się wydawać zarówno ekscytujące, jak i przytłaczające. Zdjęć jest dużo i jeśli chcielibyście zrobić to na raz, to takie zadanie może wydawać się przytłaczające, co w konsekwencji może doprowadzić do wielokrotnego odkładania tego na później i wydłużenie całego procesu. Nie dotyczy to wszystkich osób, ale jeśli tak będzie w Waszym przypadku, to proponuję podzielić sobie reportaż np. na 10 części i skupić się każdego dnia tylko na przejrzeniu i wyborze jednej z tych 10 części (czyli tylko 10% zdjęć). Kiedy w ten sposób przerobicie całość, to na końcu zostanie Wam do przejrzenia tylko folder z wybranymi zdjęciami – aby zobaczyć, jak prezentuje się reportaż z wybranych przez Was zdjęć i czy chcielibyście jeszcze coś do niego dodać lub z niego usunąć.
  • Bardzo proszę, postarajcie się, aby wybrać i wysłać zdjęcia w czasie do 2-3 tygodni od ich otrzymania, a w przypadku gdy macie bardzo napięty grafik, tak do miesiąca.
  • W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą

O

ZAPYTAJ O OFERTĘ

Jeśli spodobały Wam się moje zdjęcia – napiszcie!
Sprecyzujcie datę i miejsce uroczystości, dorzućcie kilka słów o sobie,
podzielcie się swoimi pomysłami. Odpowiem najszybciej jak będę mógł 🙂